DIGITÁLIS TÉMAHÉT 2016 – BESZÁMOLÓ

“Árkon-bokron tablettel”

Digitális témahét a Puskás Ferenc Általános Iskolában

dth2Április 4. és 8. között az ország 781 iskolájában zajlott a Digitális Témahét programsorozat, amely a ma már nélkülözhetetlen digitális készségek fejlesztési lehetőségeinek bővítését tűzte ki célul. Ehhez a rendezvényhez kapcsolódott a Puskás Ferenc Általános Iskola az Árkon-bokron tablettel című projektjével. Pénteken az iskola pedagógusai és tanulói közösen mutatták be a korszerű eszközök felhasználási lehetőségeit vendégeiknek. Az ország különböző pontjairól érkezett pedagógusokból, intézményvezetőkből és gyerekekből álló, mintegy 60 fő 8 különböző színpadon ismerkedhetett meg a Puskás Ferenc Általános Iskolában használt digitális eszközökkel, alkalmazásokkal, felületekkel, és ki is próbálhatták azokat. A látogatók belekóstolhattak többek közt abba, hogy milyen virtuális valóság szemüveggel vagy kiterjesztett valóság alkalmazással tanulni, hogyan kell digitálisan történetet mesélni, online feladatsorokat megoldani és elkészíteni, hogyan működik egy azonnal visszajelzést adó szavazó-értékelő felület, és megismerkedhettek az iskola saját fejlesztésű online keretrendszerével.

Fotó: Fehér Péter

Projekt leírása (2016. április 08. Péntek)

  • 9:00-10:00: Alsó tagozatosok bemutatkozó projektje
  • 10:00-12:00: Felső tagozat: “Árkon-bokron tablettel”

Az oktatásba bevonva a digitális eszközök lehetővé teszik, hogy diákjaink a tanterem elhagyása nélkül távoli helyekre látogassanak el. Így ezekről saját vizuális élményeket szerezhetnek, szinte jelen lévő megfigyelőivé, felfedezőivé válhatnak számukra ismeretlen, az adott időben elérhetetlen tereknek. A több tantárgyat (angol, földrajz, informatika, magyar) érintő program során a gyerekek a városi és falusi környezet különbségeit fedezik fel csapatokban. Az „utazásban” VR (virtuális valóság) szemüveg és különböző, az iskolánkban rendszeresen használt online felületek (LearningApps tankockák, Redmenta feladatlapok, Google StreetView, kiterjesztett valóság applikáció) segítik a gyerekeket. Miközben tabletes oktatási felületeken feladatokat oldanak meg, települési és életmódbeli hasonlóságokkal és különbségekkel ismerkednek, tanáraik pedig a munka szervezőiként segítik őket. A program látogatói a gyerekekkel együtt vehetnek részt a játékban, így a megfigyelésen túl tapasztalatszerzés útján is megismerhetik a tablettel támogatott oktatás működését.

VR (virtuális valóság) szemüveg, AR (kiterjesztett valóság), digitális történetmesélés, Tankocka (learningapps.org), Redmenta, applikációk, Hatelemi – saját keretrendszer

Szakmai előadások pedagógusaink részére

A Digitális Témahét zárónapjának délutánján szakmai konferenciára került sor iskolánkban. Vendégelőadóink a 21. századi oktatás által megkívánt változásokról adtak elő, valamint a mindennapi tanítási folyamatban használható módszereket, eszközöket mutattak be.

Előadóink voltak:

  • Fehér Péter PhD
  • Aknai Dóra Orsolya
  • Benedekné Fekete Hajnalka

Fotó: Fehér Péter, Czékmán Balázs